image image image image image image

Συνεργασία Shell Ferrari

Ο ρόλος των λιπαντικών είναι κρίσιμος. Το λιπαντικό είναι το αίμα που δίνει ζωή στον κινητήρα και χωρίς αυτό δεν θα ήταν δυνατή η αξιόπιστη λειτουργία των αυτοκινήτων της Φόρμουλα 1. Ο ειδικός συνδυασμός του Shell Helix παρέχει το κατάλληλο επίπεδο καθαρισμού και προστασίας ενώ μεγιστοποιεί την ισχύ εξόδου του κινητήρα.



Η κύρια λειτουργία των προϊόντων Shell Helix είναι η προστασία όλων των κινούμενων μερών του αυτοκινήτου από τη μηχανική φθορά που προκαλεί η τριβή. Το λιπαντικό λιπαίνει τα έδρανα των εκκεντροφόρων αξόνων, ελαχιστοποιώντας την τριβή και την φθορά, ενισχύοντας έτσι την αξιοπιστία του κινητήρα. Τα τεράστια φορτία που απαιτούνται για το γρήγορο άνοιγμα των βαλβίδων στις 18.000 στροφές το λεπτό πρέπει επίσης να μεταδοθούν αποτελεσματικά και χωρίς προβλήματα μέσω ενός λιπαντικού.

Ο κινητήρας εκτίθεται σε ακραίες συνθήκες και υψηλές θερμοκρασίες κατά την λειτουργία του. Μία από τις πολλαπλές λειτουργίες του λιπαντικού συνίσταται στην απομάκρυνση της θερμότητας, με στόχο τον έλεγχο της θερμοκρασίας και την πρόληψη των επιζήμιων επιπτώσεων της θερμότητας. Συχνά η δυνατότητα των λιπαντικών κινητήρων να ψύχουν ενώ λιπαίνουν παραβλέπεται. Η θερμοκρασία των εμβόλων μπορεί να ξεπεράσει τους 300°C, γι' αυτό το κάτω μέρος τους ψεκάζεται με λιπαντικό, το οποίο διατηρεί τη θερμοκρασία τους χαμηλή - χωρίς αυτήν την ειδική προστασία, είναι βέβαιο ότι δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν σε έναν αγώνα.


Εν τούτοις, μόνο ένα πολύ καλό λιπαντικό μπορεί να επιτύχει την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα σε αυτά τα χαρακτηριστικά διασφαλίζοντας παράλληλα την βέλτιστη απόδοση του αυτοκινήτου. Καθώς το Shell Helix ταξιδεύει μέσα στον κινητήρα, η σύνθεσή του είναι ειδικά σχεδιασμένη για να μεγιστοποιεί την ισχύ που παρέχεται στον κινητήρα, ούτως ώστε να αξιοποιείται πλήρως η ενέργεια.


Μία από τις σημαντικότερες πτυχές του προγράμματος Φόρμουλα 1 της Shell είναι οι συνεχείς αναλύσεις του εργαστηρίου δοκιμών πίστας της - αυτό σημαίνει ότι η Shell μπορεί να παρακολουθεί την απόδοση των λιπαντικών της όσο αυτά βρίσκονται μέσα στους κινητήρες της ομάδας Φόρμουλα 1 της Ferrari.


Εγκατεστημένοι σε ένα από τα φορτηγά υποστήριξης της Ferrari, οι αναλυτές του εργαστηρίου δοκιμών πίστας της Shell διεξάγουν πάνω από 40 δοκιμές ανά Σαββατοκύριακο στο λιπαντικό Shell Helix για αγώνες, προκειμένου να διασφαλίσουν συνεχή κορυφαία απόδοση για τους οδηγούς. Σε αυτές τις δοκιμές χρησιμοποιείται ένα ηλεκτρόδιο περιστρεφόμενου δίσκου για την ανάλυση του λιπαντικού, μέσω μιας τεχνικής που ονομάζεται Φασματόμετρο Οπτικής Εκπομπής. Με αυτόν τον τρόπο αναλύονται τα μεταλλικά σωματίδια που αιωρούνται στο λιπαντικό, γεγονός που επιτρέπει στους αναλυτές της Shell να ρίξουν μια ματιά στο μέλλον και να ενημερώσουν την Ferrari αν υπάρχει κάποια ασυνήθιστη φθορά, χωρίς να χρειάζεται να ελέγξουν τον ίδιο τον κινητήρα. Η ομάδα του εργαστηρίου περιλαμβάνει έως τέσσερις αναλυτές και πραγματοποιεί ουσιαστικά ένα τσεκάπ στο αυτοκίνητο, διαδραματίζοντας ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο πλαίσιο των νέων κανονισμών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) που επιβάλλουν τη χρήση οχτώ μόνο κινητήρων ανά οδηγό/σεζόν. Πλέον, η μέγιστη διάρκεια ζωής του κινητήρα ενός αγωνιστικού είναι τρεις αγώνες ή 2.500 χλμ. περίπου - σχεδόν τα διπλάσια από αυτά που απαιτούνταν το 2008.


Τα λιπαντικά κινητήρων είναι ακόμα πιο σημαντικά το 2009 λόγω των αλλαγών στους κανονισμούς", εξηγεί η δρ. Lisa Lilley, Διευθύντρια Τεχνολογίας της Shell για την Ferrari. "Οι οχτώ κινητήρες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με οποιαδήποτε σειρά και σε οποιονδήποτε αριθμό αγώνων, συνεπώς το λιπαντικό Shell Helix Ultra πρέπει να παράσχει το κατάλληλο επίπεδο προστασίας τόσο κατά τη διάρκεια του αγώνα όσο και μεταξύ των αγώνων, όταν οι κινητήρες δεν χρησιμοποιούνται."


Το Shell Helix Ultra είναι σχεδιασμένο κατά κύριο λόγο για να προστατεύει όλα τα κινούμενα μέρη του αυτοκινήτου που υφίστανται μηχανική φθορά λόγω της τριβής. Το λιπαντικό λιπαίνει τα έδρανα των εκκεντροφόρων αξόνων, ελαχιστοποιώντας την φθορά που προκαλείται από την τριβή, ενισχύοντας έτσι την αξιοπιστία του κινητήρα. Η ταχύτητα του κινητήρα πλέον περιορίζεται στις 18.000 στροφές ανά λεπτό, αλλά οι συνθήκες υπό τις οποίες το Shell Helix Ultra διαρρέει τον κινητήρα της Ferrari εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. "Το έμβολο ενός κινητήρα της Φόρμουλα 1 έχει μέση ταχύτητα 25 μέτρα το δευτερόλεπτο και το λιπαντικό πρέπει να ρέει τουλάχιστον με την ίδια ταχύτητα για να μπορέσει να διασφαλίσει την λίπανση του κυλίνδρου. Τα τεράστια φορτία που απαιτούνται για το γρήγορο άνοιγμα των βαλβίδων στις 18.000 στροφές το λεπτό πρέπει επίσης να μεταδοθούν αποτελεσματικά και χωρίς προβλήματα μέσω ενός λιπαντικού", εξηγεί ο εμπειρογνώμονας επί των λιπαντικών Φόρμουλα 1 της Shell, Mark Wakem.

Χορηγός PURE PLUS

pure-plus-xorigos

Συνεργασίες Shell

shell_ferrari_ducati

Επικοινωνία

5οΧΛΜ.ΛΑΡΙΣΗΣ-ΤΡΙΚΑΛΩΝ
T.K. 41500, ΛΑΡΙΣΑ
2410-851216
2410-616110